מוצר נוסף בהצלחה
2024-08-04T20:48:18+03:00
ליקטנו חלק מהסגולות הרפואיות של שמן הזית ואפילו אנחנו הפתענו מחלק מהן, הנה הן לפניכם:
מחקרים שנעשו בשנים האחרונות עמדו על הקשר שבין שמן הזית לבין מניעת דלקת פרקים, סרטן, מחלות לב, אובדן  זיכרון, הורדת לחץ דם, עיכוב תהליכי הזדקנות של תאי הגוף, ירידה בקצב בריחת הסידן, מניעת עצירות, ריפוי מחלות עור ועוד.

מסייע לדיאטה
מחקר שנערך ע"י מחלקת הרפואה של הקריה למחקר גרעיני בדימונה ואוניברסיטת בן גוריון, מצא כי הדיאטה הים תיכונית, המבוססת, בין היתר, על צריכה מרובה של שמן זית, תורמת לשיפור המדדים הבריאותיים, יותר מדיאטות דלות שומן. הדיאטה, שכוללת ירקות ופירות, דגים, קטניות ושומנים – שמקורם העיקרי הוא בשמן הזית, נמצאה כיעילה בשיפור רמות הסוכר והשומנים בדם, והתבררה כמיטבית עבור סוכרתיים.
יתר על כן, מחקרים נוספים הראו כי בארצות בהן יש שימוש מוגבר בשמן זית, הסיכון ללקות במחלות לב נמוך יותר בהשוואה למדינות בהן השימוש בו פחות נפוץ, כמו ארה"ב ומערב אירופה.

מפחית את הכולסטרול ה"רע"
במסגרת השמירה על מדדי כולסטרול בריאים, חשוב לעקוב לא רק אחר רמת הכולסטרול הכללית, אלא גם על היחס שבין רמת הכולסטרול ה"הרע" (LDL) שחוסם את כלי הדם, לבין הכולסטרול "הטוב" (HDL) שעוזר בהרחקת הכולסטרול המזיק מדופנות כלי הדם.
שמן הזית, הוא אחד המקורות הטובים לחומצות שומן חד בלתי רוויות. חומצות אלו ידועות כמעכבות של תהליכי חמצון ותורמות להפחתת רמות ה-LDL מבלי להוריד את רמות הכולסטרול ה"טוב" בדם.

מוריד לחץ דם
שמן זית המתקבל בכבישה קרה, מכיל ריכוז גבוה של תרכובות פנוליות האחראיות על טעמו המריר והמשובח. מחקר שנערך בספרד, בדק את השפעת התרכובות האורגניות המצויות בשמן הזית על נבדקים בעלי רמה גבוהה של כולסטרול "רע" ואלו הסובלים מיתר לחץ דם.
מניתוח התוצאות שהתקבלו, נמצא כי ריכוז גבוה של פוליפנולים מסייע לתפקוד תקין של כלי הדם במשך ארבע שעות. על פי הממצאים, שמן הזית מסייע לכלי הדם להתמודד עם שינויים מהירים בזרימת הדם כמו האטה של זרימה הדם לאחר הארוחה.

מפחית את הסיכוי לסרטן העור
הגנה מפני סרטן העור אינה כרוכה רק במריחת קרם הגנה לפני החשיפה לשמש, אלא גם במריחת שמן זית לאחריה. כך עלה ממחקר יפני שנערך בקרב עכברי מעבדה שנחשפו לקרינת UVB. ממצאי המחקר חשפו כי מריחת שמן זית לאחר החשיפה מעכבת את התפתחות סרטן העור.
התוצאות החיוביות מיוחסות לכמות הנכבדת של נוגדי חמצון המצויים בשמן ומסייעים להגן על העור מפני נזקי קרינת UVB. בנוסף לכך, שמן זית מפחית את הסיכויים למחלות סרטן נוספות, כמו סרטן השד, הערמונית, רירית הרחם, ומערכת העיכול.

שמן זית כמסייע לספיגת סידן
בשמן זית קיים איזון בין החומצה הלינואלית לחומצה האולאית, בדומה להרכב המצוי בחלב אם. איזון זה מסייע לספיגת סידן איכותית בגוף.